2018. aasta kokkuvõtteks ja 2019. aasta lähtepunktiks

Armas kaasteeline, haridussõber, õpipartner, huviline

Tänu ja rõõmuga
Tiina ja Triin, me tänavuse tegevuse tuumiktiim
Milline aasta! Kutsume Sind koos meiega  tagasi vaatama läbi Alustavat õpetajat toetava kooli vaatevinkli. Kõike seda, mis juhtus ja kirja sai, on päris palju - palun võta siit endale kasulik ja sobilik sõõm! :)

Lühidalt kokku võttes: oleme väga rõõmsad, et sel aastal on õpetajate järelkasvu teema ühiskonnas laiema kõlapinna leidnud ning püüame teha oma osa selles protsessis, et luua süsteemseid lahendusi.

Kauneid pühi, imetoredat aasta lõppu ja uue algust! Järgmiste kohtumisteni!




Ülevaade olulisimast
  • Meie võrgustikukoolide arv on kasvanud 63ni (jooksvalt täiendame ülevaadet siin), sel aastal tervitasime 23 uut kooli, kes on liitunud alustavat õpetajat toetavate koolide 10 põhimõttega
  • Tänavune alustavat õpetajat toetavate koolide võrgustiku direktorite kohtumine oli pühendatud töötajate heaolu ja arengu toetamisele, taustaks Transferwise'i organisatsiooni näide - sellest sündis meie liikmeskoolides mitmeid ägedaid algatusi, mh "Aasta ämber" tiitel, sagedasemad arenguvestlused õpetajatega, Clanbeati rakenduse kasutuselevõtt
  • Õpetajate esimese 100 päeva tähistamine ja õpetajatöö algust tähistav märk on alustanud iseseisvat elu - vaata näiteks Rapla Kesklinna Kooli tähistamismõtet; märke kingitakse nii uutele õpetajatele 9. detsembri juures, mil 100 päeva täitub, kui kogenud õpetajatele tööjuubeliteks, õpetajate päevaks, vabariigi aastapäevaks, lastelt vanematele, kaasadest õpetajatele ning lisaks oleme alustanud märkide ekspordiga :)
  • Ajal, kus õpetajakandidaatide leidmine on paljudes koolides väga suureks väljakutseks, on hea meel sellest, et postitus, kuhu koondasime kokku meie võrgustikukoolide õpetajatööpakkumised, oli aasta jooksul me kõige populaarsem postitus ning see levis tuhandete vaatajateni; oleme ikka ja jälle kuulnud sellest, et ühte või teise kooli on kandideeritud tööle just seepärast, et nad on alustavat õpetajat toetavate koolide võrgustikus
  • Oleme laiendanud alustavate õpetajate juhendamist - sel õppeaastal on meil üks-ühele juhendamised kuue tõeliselt ägeda juhendaja kaasabil 11-le alustavale õpetajatele kuuest erinevast koolist
  • Koostöös Tartu Linnavalitsusega said alguse alustavate õpetajate supervisioonikohtumised Tartus
  • Detsembris käivitasime Eesti 100 sünnipäevakingitusena Rakvere ja Talleggi toetusel alustavate õpetajate supervisioonikohtumiste seeriad veel kolmes piirkonnas: Lääne-Harjumaa valdades, Lääne-Virumaal ja Viljandimaal, milles osaleb kokku ca 5% Eesti alustavatest õpetajatest
  • Saades vundamendi coachinguoskuste 2-päevase baaskoolitusega, on koostöös EBS Executive Educationiga läbi terve aasta 12 meie võrgustiku liiget ja/või sõpra koolijuhti tegutsenud koos coachidegega - selle looga jõudsime ka Õpetajate Lehe esikaanele :)
  • Käisime Riigikogus - tõime oma mõtted haridusarutellu "Õpetajate järelkasv - kes õpetavad tulevikus meie lapsi?", aasta jooksul oleme tutvustanud õpetajate järelkasvu ja alustavate õpetajate olukorda ning lahendusideid erinevate erakondade esindajatele
  • Korraldasime Tallinna Ülikooli haridusinnovatsiooni keskuse kutsel Ideeaida juttude seerias arutelu "Kuidas teha nii, et iga meie last innustaksid ja juhendaksid ka järgnevatel kümnenditel asjatundlikud ja õppimisele pühendunud õpetajad?"
  • Uurisime 2017/18 alustavate õpetajate kogemusi (mõnd tulemust oleme jõudnud praeguseks avaldada küll 'ampsudena' siinsiin ning mõnedes põgusates vestlustes, aga põhiosa on veel tulekul)
  • Alustasime külaskäikudega uute liitunud koolide juurde (ja jätkame sellega uuel aastal!) - need kohtumised ja arutelud on meie jaoks kulla hinnaga
  • Triin sai võimsa tunnustuse - presidendi Valgetähe V klassi teenetemärgi, mis andis muuhulgas toredasti lisavõimalusi meie tegevusest rääkida - näiteks Õpetajate LehesKuku raadios, taskuhäälingus "Õpime koos"
  • Aasta lõppes toredasti ka meie algatusele tervikuna - oleme Tallinna linna aasta hariduse sõber 2018 ja Eesti aasta hariduse sõber 2018 finalist :) Suur-suur aitäh märkamast ja tunnustamast, head koostööpartnerid ja sõbrad!


Nii palju kordi rõõmustasime aasta jooksul meie võrgustikukoolide tegemiste üle - näiteks
  • Jõgevamaa Gümnaasiumil oli võimas matemaatikaõpetajakuulutus, mis üle maa laineid lõi
  • Viimsi Gümnaasium lõi "Õpetaja kui juht" mooduli gümnaasiumiõpilastele
  • Tabasalu Ühisgümnaasiumil on spetsiaalne õpetajaks tööle kutsumisele pühendatud veebileht-värbamisleht
  • Tallinna 32. Keskkool on Eesti Aasta Kool 2018
  • Püha Johannese Kooli direktor Liivika Simmul oli tänavuse Aadu Luukase missioonipreemia nominent
  • Paljud meie võrgustikukoolide töötajad jõudsid Aasta Õpetaja 2018 finalistide sekka: aasta klassiõpetaja nominente oli Muraste Koolist, Tallinna 32. Keskkoolist, Väätsa põhikoolist; aasta põhikooli aineõpetaja nominente Kilingi-Nõmme Gümnaasiumist ja meie koostööpartneri juurest Elva gümnaasiumist; aasta gümnaasiumiõpetaja nominente oli Kuusalu Keskkoolist. Aasta õppeasutuse juhtide nominentide seas oli meie võrgustikukoolide juhid Tallinna Kunstigümnaasiumist ja Kilingi-Nõmme Gümnaasiumist ning aasta tegusid on teinud meie koolid Kuusalu Keskkool, Tallinna 32. Keskkool ja Kilingi-Nõmme Gümnaasium.
  • Tallinna Kunstigümnaasium pälvis Tallinna 2018. aasta personaliprojekti preemia seoses kogukonna tugevdamise ja õpetajate arengu toetamisega Clanbeati rakenduse abil, mis sai alguse meie võrgustikukohtumiselt märtsis
  • Noored Kooli kogukond tunnustas koolijuhte, kes on panustanud meiega koostöösse alustavate õpetajate juhendamisel


Haridusmaastikul oleme veel väga rõõmsad nende sammude üle


SUUR AITÄH, hea meel on koos tegutsemisest!

Lisaks kõigile alustavatele õpetajatele ja koolijuhtidele, kellega meil on olnud rõõm ja au kohtuda -
  • Meie kallid juhendajad Anu Parts, Kersti Türk, Kaidi Nurmik, Koidu Tani-Jürisoo, Marje Kuslap ja Priit Ahte - alustavaid õpetajaid juhendamast ja juhendamisteenuse arendamisse panustamast
  • AMI ja Omanäolise Kooli Arenduskeskus - alustavate õpetajate juhendajate arenguprogrammi kujundamast
  • Andreas Kaju - kaasa mõtlemast
  • EBS Executive Educationi Riina Varts, Peep Aaviksoo ja Anne-Liis Paide - meie koolijuhtide coachinguprogrammi loomast ja toetamast
  • Elva Gümnaasiumi, Kiviõli 1. Keskkooli, Paide Gümnaasiumi, Tallinna Kunstigümnaasiumi, Tallinna Pääsküla Kooli ja Tartu Kivilinna Kooli juhid - meid usaldamast ja juhendamisteenust oma alustavatele õpetajatele võimaldamast
  • Ene Velström - alustavate õpetajate supervisioonikohtumisi eest vedamast Lääne-Virumaal ja Lääne-Harjumaa valdades
  • Eesti Vabariik 100 meeskond ja Maarja-Liisa Soe - meie tegevustele tähenduslikkust ja jõudu lisamast, alustavate õpetajate supervisioonikohtumiste laienemist toetamast
  • Haridus- ja Teadusministeerium - kaasa mõtlemast, andmeid jagamast, toetamast ja meie tegevuste kohta infot levitamast
  • Heateo Sihtasutus - jätkuvalt kaasa mõtlemast ning uusi arenguid toetamast ja innustamast
  • HKScan, Rakvere ja Tallegg - meie tegevust toetamast ja alustavate õpetajate supervisioonikohtumiste laienemist algatamast Lääne-Virumaale, Lääne-Harjumaa valdadesse ja Viljandimaale
  • Innove - kaasa mõtlemast ja meie tegevuste kohta infot jagamast
  • Irene Käosaar - kaasa mõtlemast ja inspireerimast
  • Kadri Tuisk ja Clanbeat - meie võrgustikku innustamast ja praktilisi lahendusi pakkumast
  • Kelly Käärd, Kristine Asu ja Liis Enson - Tallinna Ülikoolis teenuste disaini kursusel meie väljakutseid uurimast ja lahendusi pakkumast
  • Kersti Türk - eraldi tänu Tartu alustavate õpetajate supervisioonikohtumisi eest vedamast 
  • Koidu Tani-Jürisoo - eraldi tänu Viljandimaa alustavate õpetajate supervisioonikohtumisi eest vedamast
  • Mailis Ostra - alustavate õpetajate juhendamise mudelit arendamast
  • Mariya Tyutina - meie videovõluriks ja kaasaelajaks olemast
  • Martin Villig - mõttekaaslaseks olemast ja inspireerimast
  • Merle Tiigisoon - supervisioonikohtumiste laienemist koordineerimast Lääne-Virumaa, Lääne-Harjumaa valdade ja Viljandimaa koolidega
  • Märt Aro - mõttekaaslaseks olemast ja inspireerimast
  • Noored Kooli - kaasa mõtlemast, innustamast ja info jagamisega toetamast
  • PARE - meie tegevuse vastu huvi tundmast ja kaasa mõtlemast 
  • Piret Jeedas - meie koolijuhtide võrgustikukohtumise ja arutelu "Kuidas teha nii, et iga meie last innustaksid ja juhendaksid ka järgnevatel kümnenditel asjatundlikud ja õppimisele pühendunud õpetajad?" disaini panustamast ja mõttekaaslaseks olemast
  • PRAXIS - 2017/18 alustavate õpetajate uuringu kujundamisel ja analüüsil kaasa mõtlemast ja nõustamast; suur tänu Hanna-Stella Haaristole
  • Roman Tavast - kaunite õpetaja 100 päeva märkidega varustamast
  • Tagasi Kooli - kaasa mõtlemast, innustamast, infot ja kogemusi jagamast
  • Tallinna Ülikool, haridusteaduste instituut, haridusinnovatsiooni keskus, kutseaasta - kaasa mõtlemast, ülikooli tegevustesse ja projektidesse kaasamast, 2017/18 alustavate õpetajate uuringusse panustamast; eraldi kuulub meie tänu Eve Eisenschmidtile, Katrin Poom-Valickisele, Kristi Vinterile, Maarja Hallikule ja Sirje Ideonile
  • Tartu Linnavalitsus ja Kaisa Keisk - alustavate õpetajate supervisioonikohtumiste pilootprojekti algatamast
  • Tartu Ülikool, haridusteaduste instituut, õpetajate täienduskoolitus- ja kutseaasta keskus - kaasa mõtlemast; eraldi kuulub meie tänu Margus Pedastele, Pille Nelisele ja Äli Leijenile
  • Tiina Saar-Veelmaa - teadmisi, kogemusi, näpunäiteid ja kontakte jagamast nii meie võrgustiku koolijuhtide kui meeskonnaga
  • Transferwise ja Kairi Pauskar - meie võrgustikukohtumist võõrustamast ja kogemusi jagamast

Meie selle aasta tegevuse rahaline jõud on Haridus- ja Teadusministeeriumilt ja Kodanikuühiskonna Sihtkapitalilt. Ilma selleta ei oleks me kasv ja laienemine võimalik. Täname, et olete meid toetanud!