Mida peaksid koolijuhid teadma alustavatest õpetajatest,
alustavate õpetajate ja õpetajate järelkasvu toetamisest?
Koondame siia materjale ja abivahendeid, mis võiksid olla abiks vastuste leidmisel ja järgmiste tegevuste kavandamisel.
- Eesti alustavad õpetajad arvudes (kuni 2019, uuenevad andmed on leitavad siin)
- Kui kahtled, kas on ikka vaja selle teemaga tegeleda
Mudel "Kuidas toetada alustavat õpetajat?"
Mudel "Alustava õpetaja toetamise kaart"
Mudel "Koolitasandi meetmed õpetajate järelkasvu toetamiseks"
Materjalid on valminud MTÜ Alustavat Õpetajat Toetav Kool, MTÜ Sõber Koolijuht ja uute koolijuhtide mentorite võrgustike projekti "Teekond alustavat õpetajat toetavaks koolijuhiks ja õpetajate järelkasvu väärtustava koolikultuuri kujundajaks" raames. Projekti toetasid SA Innove vahendusel Euroopa Sotsiaalfond ja Eesti riik.
Tutvuge projektiga lähemalt
Lugemisi
Kukk, I., Tagamets, E. (2023) Õpetajate tööturu tõmbe- ja tõukejõud: kirjanduse ülevaade. Tartu: Haridus- ja Teadusministeerium.
Kaljuvee, E, Oras, M., Vabson, K. (2022) Õpetajate persoonauuring. Rakendusliku Antropoloogia Keskus Heateo Haridusfondi tellimusel.
Rootalu, K. (2022) Õpetajate elukaar 2015-22. Statistikaamet Heateo Haridusfondi tellimusel.
Õpetajate järelkasvu tegevuskava (2021). Haridus- ja Teadusministeerium.
Vaher, K., Koreinik K (2020). Üldhariduskoolide õpetajate spetsialiseerumise kaardistamine. Kirjeldav ja klasteranalüüs EHISe andmete põhjal. Tartu: Haridus- ja Teadusministeerium.
Taimalu, M., Uibu, K., Luik, P., Leijen, Ä., Pedaste, M. (2020) Õpetajad ja koolijuhid väärtustatud professionaalidena. OECD rahvusvahelise õpetamise ja õppimise uuringu TALIS 2018 tulemused. II osa. Tallinn
Taimalu, M., Uibu, K., Luik, P., Leijen, Ä. (2019). Õpetajad ja koolijuhid elukestvate õppijatena. OECD rahvusvahelise õpetamise ja õppimise uuringu TALIS 2018 tulemused. I osa. Tallinn
Vaher, K., Selliov, R. (2019). Üldhariduskoolide õpetajaskonna tööalane liikuvus ja karjääriteed EHISe andmetel. Tartu: Haridus- ja Teadusministeerium.
Selliov, R., Vaher, K. (2018). Õpetajakoolituse lõpetanud ja alustavad õpetajad EHISe andmetel. Tartu: Haridus- ja Teadusministeerium.
Vaher, K., Selliov, R. (2019). Üldhariduskoolide õpetajaskonna tööalane liikuvus ja karjääriteed EHISe andmetel. Tartu: Haridus- ja Teadusministeerium.
Selliov, R., Vaher, K. (2018). Õpetajakoolituse lõpetanud ja alustavad õpetajad EHISe andmetel. Tartu: Haridus- ja Teadusministeerium.