Mida peaksid koolijuhid teadma alustavatest õpetajatest,
alustavate õpetajate ja õpetajate järelkasvu toetamisest?
Koondame siia materjale ja abivahendeid, mis võiksid olla abiks vastuste leidmisel ja järgmiste tegevuste kavandamisel.
- Eesti alustavad õpetajad arvudes
- Milles on probleem? / tulekul
- Kui kahtled, kas on ikka vaja selle teemaga tegeleda
Mudel "Kuidas toetada alustavat õpetajat?"
Mudel "Alustava õpetaja toetamise kaart"
Mudel "Koolitasandi meetmed õpetajate järelkasvu toetamiseks" / tulekul
Intervjuu alustava õpetajaga / tulekul
Ideepank / tulekul
Ühe teekonna lugu: teekond alustavat õpetajat toetavaks koolijuhiks ja õpetajate järelkasvu väärtustava koolikultuuri kujundajaks / tulekul
Materjalid on valminud MTÜ Alustavat Õpetajat Toetav Kool, MTÜ Sõber Koolijuht ja uute koolijuhtide mentorite võrgustike projekti "Teekond alustavat õpetajat toetavaks koolijuhiks ja õpetajate järelkasvu väärtustava koolikultuuri kujundajaks" raames. Projekti toetasid SA Innove vahendusel Euroopa Sotsiaalfond ja Eesti riik.
Tutvuge projektiga lähemalt
Lisalugemist
Taimalu, M., Uibu, K., Luik, P., Leijen, Ä. (2019). Õpetajad ja koolijuhid elukestvate õppijatena. OECD rahvusvahelise õpetamise ja õppimise uuringu TALIS 2018 tulemused. I osa. Tallinn
Vaher, K., Selliov, R. (2019). Üldhariduskoolide õpetajaskonna tööalane liikuvus ja karjääriteed EHISe andmetel. Tartu: Haridus- ja Teadusministeerium.
Selliov, R., Vaher, K. (2018). Õpetajakoolituse lõpetanud ja alustavad õpetajadEHISe andmetel. Tartu: Haridus- ja Teadusministeerium.